Boeken over positionering

Positionering is een belangrijk onderwerp voor bedrijven en organisaties. Het gaat erom hoe je jezelf als merk of product in de markt zet en hoe je jezelf onderscheidt van de concurrentie. Er zijn verschillende boeken geschreven over dit onderwerp, die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een sterke positionering. In dit artikel bespreken we een aantal van deze boeken en waar je ze kunt kopen.

1. Positioneren

Het boek ‘Positioneren’ van Jack Trout en Al Ries wordt gezien als een klassieker op het gebied van positionering. Het boek is voor het eerst uitgegeven in 1981, maar de principes die erin worden beschreven zijn nog steeds relevant. Het boek legt uit hoe je jezelf als merk of product kunt positioneren in de markt en hoe je ervoor kunt zorgen dat je opvalt tussen de concurrentie. Het boek is te koop bij de lokale boekhandel of online bij Bol.com.

2. De Positioneringsmatrix

‘De Positioneringsmatrix’ van Bert van der Hooft en Karel Jan Alsem is een praktisch boek dat je helpt bij het ontwikkelen van een sterke positionering. Het boek legt uit hoe je een positioneringsmatrix kunt gebruiken om jezelf als merk of product te positioneren in de markt. Het boek bevat veel voorbeelden en praktische tips. Het boek is te koop bij de lokale boekhandel of online bij Bol.com.

3. Positioneren in de praktijk

‘Positioneren in de praktijk’ van Marc van Eck en Ellen Leenhouts is een boek dat zich richt op de praktische kant van positionering. Het boek legt uit hoe je een positioneringsstrategie kunt ontwikkelen en hoe je deze kunt implementeren in de praktijk. Het boek bevat veel voorbeelden en praktische tips. Het boek is te koop bij de lokale boekhandel of online bij Bol.com.

4. Positioneren met Lef

‘Positioneren met Lef’ van Erik Kostelijk en Marc van Eck is een boek dat zich richt op het ontwikkelen van een positionering met lef. Het boek legt uit hoe je jezelf als merk of product kunt positioneren op een manier die opvalt en die je onderscheidt van de concurrentie. Het boek bevat veel voorbeelden en praktische tips. Het boek is te koop bij de lokale boekhandel of online bij Bol.com.

5. Positioneren is een feest

‘Positioneren is een feest’ van Robbert van Bruggen is een boek dat zich richt op het ontwikkelen van een positionering die mensen raakt. Het boek legt uit hoe je een positionering kunt ontwikkelen die emoties oproept bij je doelgroep en die ervoor zorgt dat mensen zich verbonden voelen met je merk of product. Het boek bevat veel voorbeelden en praktische tips. Het boek is te koop bij de lokale boekhandel of online bij Bol.com.

Conclusie

Er zijn verschillende boeken geschreven over positionering die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een sterke positionering. De boeken die we in dit artikel hebben besproken zijn ‘Positioneren’ van Jack Trout en Al Ries, ‘De Positioneringsmatrix’ van Bert van der Hooft en Karel Jan Alsem, ‘Positioneren in de praktijk’ van Marc van Eck en Ellen Leenhouts, ‘Positioneren met Lef’ van Erik Kostelijk en Marc van Eck en ‘Positioneren is een feest’ van Robbert van Bruggen. Deze boeken zijn te koop bij de lokale boekhandel of online bij Bol.com. Door deze boeken te lezen en de principes die erin worden beschreven toe te passen, kun je ervoor zorgen dat je jezelf als merk of product op een sterke manier positioneert in de markt.

Plaats een reactie